Wednesday, January 18, 2012

rasa hati ini.

pelik kah agak agak nya jikalau aku rasa sedih sebab final examination untuk sem ini bakal habess jumaat nanti?

yah, ini se ri us.

tak tau lah?
feels like i didn't try my very bestest *haa amek kau, dah la very, pastu bestest pulaktu. 
in answering the papers.

Furthermore *rasa macam tak sesuai pulak nak boh perkataan ni. tapi takpe la. dah tak sabar nak taip, nak cerita rasa hati ini. 
i've been experiencing couple of panic attacked, to be exact - TWICE.

The first one was during the day before i sat for chm510.
That very evening - 06012011
I suddenly found myself to be trembling, my hands were shacking and my heartbeat were not as usual as it should be.
I've tried walking around ptar, in the persue of making myself at ease, but it was no avail.

After replying few sms with sanjie, being the spoilt brat of ze famalia, i then decided to call her. 

And the conversation went on like this.

tuuttt.. tuttt. tuutt... tutt

sanjie : Hello, assalamualaikum.
meimei : Hai kakak. waalaikummusalam. Miraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Aku kena panic attack ke ni? Aku rasa berdebar debar, tangan aku shaking, rasa nak nangis, nak jerit. Aaaaaaaaaaaaaaaaa. Takutnya, kakak!
sanjie : ce bawak bertenang, ce istifar bebanyak

*tersentak sekejap*

tapi aku ikut dan buat apa yang kakak suruh.

*few seconds after that*

meimei : kakakkkk takutnyaaaaaaa. takutnyaaaaa.
sanjie : eeee budak ni, takut takut. aku tampaq kang. hahaha. nak takut apanya? banyak lagi ke chapter yang kau tak cover?
meimei : err. lagi dua chapter. wuwuwuwu. takutnyaaaaa kakak :(((((((((((((((((
sanjie : ha malam ni tido awal, pastu bangun awal. EHH, tak payah la tido, nanti tak habes baca. so baca la.
meimei : tau! memang dah plan macam tu pun. dah brapa hari tak tido betul tau. tsk tsk.
sanjie : ala aku pun tak tido jugak, banyak lagi tak baca ni.
meimei : tapi kan kakak, takutnyaaaaaaaaaaaaaaa. wuwuww. cikgu cakap kan, subject ni sorang je yg dapat A, yang lulus pun sikit. banyak yang repeat tau. uhuk uhuk uhuk sobss sobss.
sanjie : YANG KAU NAK COMPARE DIRI KAU DGN DORANG TU SEMUA KENAPA?<-- kakak marah, whoa!
meimei : kenapa tak boleh ke? wuwuw. habess dah dorang tu semua kan my seniors. kalau dorang tak boleh score, i yang junior ni pun, possibilities tu tetap tinggi kan?
sanjie : masalahnya kau macam dorang ke? dah dah jangan fikir sangat. baca je.

*terdiam, malas nak argue lagi.

and yes after merapikss beberapa minit, i found myself to be at that state of calm, Alhamdulillah.
that night i didn't really sleep, i read and read and read and read. 
AND THAT PARTICULAR NOON, i was late for ze paper! was late for about 10minutes tau!
being the one yang memang tak top scorer, op kos lah dah macam macam aku fikir

Ya Allah, sempat ke nak jawab ni.
Ya Allah, boleh ke ni?
Ya Allah, mesti mak ngan abah sedih dgn perilaku aku ni.
Ya Allah, kenapa f6 dah penuh?
Ya Allah, hea pintar ni kat mana?

Yes! 
Dalam kekalutan itu aku sempat juga menghafal apakah itu split, apakah itu splitless. Memang multitasking habess lah tatkala itu. Haish
Dah la sampai sampai 
- bilik exam kat blok f dah penuh. 
- pastu kena pegi hea pintar pulak tu.
- time tu jugak lupa hea pintar tu kat mana.
- masuk masuk tgk semua dah start jawab.
- duduk duduk, pandang kanan kiri, perghhh semua bantai dah jawab 1mukasurat panjangnya.

i was like, HELLOOO??? baru 10 minit kot, asal korang jawab cepat sangat!!!
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa <-- menjerit dalam hati.

aku pun tarik nafas pepanjang. dengan tangan terketaq ketaq isi borang kehadiran, tulisan memang dah macam OH! haremm la kan.
dengan lafaz bismillahhirahmannirahim, aku pun buka kertas soalan.
baca soalan baca soalan.
selak selak.

dan serta merta itu, aku pun mula lah memanas kan minyak, bersedia untuk menggoreng.