Wednesday, January 18, 2012

***556.

terus terang.
aku tak pernah lagi rasa kecewa dengan diri aku seperti mana kekecewaan yang aku rasakan pada tika dan saat ini.
walaupun dah sehari berlalu, aku masih tak mampu nak buang rasa kecewa ni.

bila mana aku rasa nak makan durian, tapi hasrat tidak lagi tertunai hingga ke saat ini, aku takpernah RASA SEKECEWA INI.
bila mana aku rasa nak makan dominos tapi tak dapat, aku takpernah RASA SEKECEWA INI.
bila mana aku rasa nak makan ikea meatballs, ada orang ajak pegi makan tapi tak dapat nak turut serta,aku takpernah RASA SEKECEWA INI.
bila mana aku rasa nak makan filet o fish bersama air milo tanpa ice, tapi tak dapat, aku takpernah RASA SEKECEWA INI.
bila mana Mawi mengambil keputusan untuk mengahwini Ikin, aku takpernah RASA SEKECEWA INI.
bila mana aku nak beli bag Fossil tapi Canada tak buat international shipment, aku takpernah RASA SEKECEWA INI.
bila mana cupcakes yang aku nak, kakak tak buat, aku takpernah RASA SEKECEWA INI.
bila mana aku nak sangat baskin robin ice cream cake untuk birthday kali ini, tapi tak dapat, aku takpernah RASA SEKECEWA INI.
bila mana iPhone yang aku idam idam kan, aku masih tak mampu beli, aku takpernah RASA SEKECEWA INI.
bila mana bagpack JanSport - monochrome, RED yang aku inginkan, tapi tade siapa nak belikan, aku takpernah RASA SEKECEWA INI.
bila mana ice cream yang aku makan, jatuh ketepek ke tanah, aku takpernah RASA SEKECEWA INI.
bila mana aku rasa nak main beskal, tapi tayar beskal tade angin, aku takpernah RASA SEKECEWA INI.

ARGHH. 
macam mana lagi dapat aku describe betapa kecewanya aku - dengan DIRI SENDIRI.
KECEWAnya !

bayangkan.
buka buka kertas soalan.
segala apa yang ada kat kepala memang dah Ctrl+Alt+Del.
habes semua hilang tanpa pamitan.
nak cari kat recycle bin pun tak jumpa.
aku pandang kertas soalan, soalan tu pandang balik aku.
kami saling berpandangan, tapi aku tetap tak dapat tafsirkan apa yang soalan nak.
aku termenung, beristifar - cuba mententeramkan diri dengan harapan apa yang aku baca datang balik. 
tapi tak datang pun, mungkin dorang sesat kot?

sepanjang 2jam durasi peperiksaan, aku lebih banyak memandang kipas dan termenung dari menjawab.
banyak yang aku fikirkan.
antaranya :
- kalau mak dgn abah tau ni, bertambah kecewa lah dorang dengan aku.
- agak agak yang lain ni dapat jawab ke soalan ni
- kalau tett tett, ramai ke yang tett tett?
- agak agak subject apa yg aku kena inter-sesi kan so that aku still boleh grad on time? 
- kalau inter-sesi nanti, cukup ke duit aku?
- inter-sesi nanti agak agak macam mana nak ulang alik rawang-s.alam?
- sempat ke nak habes kan lesen cuti sem nanti?
- abah bagi ke kalau nak bawa kereta?
- agak agak jpa kena tarik tak kalau tett tett?
- aku ni memain sangat ke sem ni? kenapa tak boleh jawab ni?
- ada lagi ke manusia yang tidak memaafkan aku, walaupun aku dah minta maaf kat dorang?
- macam ni ke perasaan bila tak tau nak jawab soalan exam? 
- EEEE. aku ni menempah diri untuk tett tett ke?

Yeap, sepanjang dua dekad aku hidup,
aku tak pernah SE-blank ini sewaktu menjawab soalan peperiksaan.
aku tak pernah putus asa sebagai mana aku telah berputus asa pada jam 2.25 petang, 16hb Januari 2012.
TAPI dengan ***556, 10 minit menjawab aku dah set kat kpala, takpela ni kira latihan aku untuk persediaan sem depan.
APA yang paling menyedihkan adalah, semua soalan yang masuk semuanya tajuk yang aku baca, bukan sekali tapi berulang kali. si ri us.
aku fikir ni lah dugaan terhebat masa final yang pernah aku alami.
aku yakin, ada hikmah d sebalik semua ni.
AKU YAKIN.
Allah knows best, aku berserah saje lah.