Tuesday, February 7, 2012

Dah lama tak . . .

1. Berkelah
Ramadan tahun lepas. Yep, tu lah kali terakhir aku pegi berkelah. Mak aihh, orang bebulan Ramadan ni sibuk pegi terawikh, tapi aku - pegi berkelah. Haish. Tapi tula kelebihan orang perempuan, ada time tak perlu pegi kan, so masa tu lah pegi berkelah. Hew hew hew. Seronok dapat jumpa kengkawan walaupun masa tu tak ramai yang dapat turut serta. Bukannyew buat apa sangat, cuma deduduk depan air pancut KLCC tu beborak, dengar azan buka puasa sesama, sesambil makan tu beborak lagi, then g solat, lepas solat pegi berdiri reramai kat depan concierge KLCC borak borak lagi. Haha. Okay, tetiba rasa rindu pulak :| 

2. Berbasikal
Secara berjemaah, keliling taman. Wahh, feeling² angin sepoi² pepagi takpun pepetang, syiok juga. Hah.

3. Panjat bukit/gunung
Antara bukit yang telah aku tawan termasuklah Bukit Antarabangsa, Bukit depan Perindu, Bukit Broga dan ohh Bukit Bintang boleh masuk skali tak? Mihahah. Gunung pulak Gunung Angsi, Gunung daik bercabang tiga, budi yang baik dikenang jua. EH? Tapi, the point is - aku dah lama tak pegi memanjat bentuk mukabumi ciptaan Allah. Hmm.

4. Menembak
Dedulu masa sekolah menengah aku masuk PKBM (L) bukan Persekutuaan Kebangsaan Berbasikal Malaysia ye, tapi Persatuan Kadet Bersatu Malaysia (Laut) atau lebih senang NAVY. Jadinya sempatlah men-try menembak cumanya sekarang ni aku dah lupa aku tembak pakai senapang ataupun pistol. Rasa macam pistol je. Hahah. Tapi se ri us best.

5. Panjat Dinding/Wall Climbing
Kali terakhir aku panjat dinding seingat aku masa perkhemahan NAVY kat Bukit Jugra masa tingkatan empat. Benda alah ni best, cumanya tangan perlu kuat dan semangat harus lah kental. Kena ada kepercayaan pada orang yang pegang tali kat bawah, sebab in case jatuh, orang kat bawah akan tarik tali so that kau tak terhempas ke tanah dan bersepai.

6. Menonton teater/wayang
Teater ni bagi aku sangat best ditonton. Bukan je dapat pegi Istana Budaya, tapi tiap kali pegi sana rasa best semacam. Haha. Selalunya aku menonton teater bersama rerakan je, belum pernah lagi dengan ze famalia. Best best!

7. Main kasut roda
Benda alah ni paliiiinggggg lama aku tak sentuh, la ni kalau try tak tau lah masih mampu atau pun tidak. Dedulu masa memuda, riang gumbira *sekarang pun masih muda dan riang lagi :) aku main benda alah ni dengan kakak kakak. Disebabkan ada sepasang je, kitaorang main gegilir. Ohh seseronoknya!

8. Pegi mandi pantai/sungai
Kali terakhir menjejakkan kaki ke pantai - 29hb Oktober 2011 *wahh siap ingat tarikh lagituww. Kalau tak silap, dah bertahun jugak tak mandi-manda reramai dengan kekazen, sedara-mara. **sigh