Sunday, September 25, 2011

cirit or die.

Few days back sistem pencernaan aku telah di hijack oleh cherry berry c parasite! (diarrhea) also known as cirit birit / cirit or die.
as i was worried about my condition, i decided to sms mummy.
i told mummy 
"Mak, azi cirit ahh. Ad tak sesape kat rumah yg kena jugak? Wuwuwuw "<--sedih

Not long after that mummy called.

Hello, Assalamualaikum. 
Makkkkkkkk aziii akit yut (sakit perut) Sobss sobss.
Laa camne boleh cherry berry ni? 
Tak tau la makkkk. Tsk tsk. Ad tak sesape yg kena jugak?
Takde pun, semua okay je.
Alaaaa <-- hampa sbb sensorang je yg kena cherry berry :( Nak buat camne ni makk? Tsk tsk.
Haaaa minum teh pekat.
Mana pulak nak cari teh ni makk. Huhuhu.
Okay okay nanti azi cuba cari ye. Tapi setakat ni okay la sbb perut sakit bila lecture dah habis, so sempat lah bergegas ke restroom.
ohh okay try dulu minum teh tgk camne ek.
Emm okayyyy <-- masih sedihh. Bai makk, love youuu.

Esoknya pagi pagi lagi mak dah telefon tanya camne. 
Aku siap mengadu lagi tak dapat cari teh (padahal kat kafe&dc dah tentu ada) Haish!

Tak lama lepas tu pulak, abah talipon.
Camne? Dah okay kee?
Emm boleh la. Biasa biasa je.
NAK PEGI HOSPITAL TAK? NAK ABAH DATANG SANA KE? 
Huh? <-- terkejut! Alaaa takpe la, kalau abah datang tak tentu dia terus baik. Kejap je mungkin la. Hehe.
Emm okay. G cari teh pekat minum <-- nasihat yg sama dgn mak.

Lepas tu dek sbb tak tahan sangat aku pun sms another kakak of mine yg satu satunya punyai background perihal perubatan.
Mira, aku cirit or die ohh. Nak buek camno ni?
Minum 100+. Bila start?
Ahad malam. Dia sakit kejap kejap. Bila sakit dia macam tarik tarik and pulas pulas dalam perut. Huhu :(
Minum eno ke. Jge makan 2.

*see? pendek je kakak reply. aku rasa dia macam tak concerned sangat kat aku, so aku pun tak reply. 
#emosi
celcom ke maxis mahal kan? save kredit kot? 

Lepas tu aku terus g kafe beli 100+. Teh pun aku bantai beli gak, minum 22. 
Alhamdulillah tak lama lepas tu dah baik.
Weee!
 
The thing is, bila aku sakit and menjadi spoilled brat dgn mengadu dan mengedik gedik dgn mak abah kat situ aku nampak betapa dorang semua sangat concerned dgn keadaan aku.
Walaupun aku tinggal jauh LAH juga dari s.alam. Abah sempat lagi tanya NAK ABAH DATANG KE?
seriously aku mmg tersentuh sangat. rasa nak nangis nangis je. Tsk tsk!

KEJADIAN NI MMG SANGAT SANGAT MENGINGATKAN AKU KEPADA PERISTIWA SEMASA AKU...

Masa aku sekolah rendah dulu aku pernah lah kena tahan wad sebab demam panas.
Sampai tak ingat dan tak kenal ahli keluarga, sanak saudara apatah lagi kazen kazen tersayang!
Memang masa tu aku suka merapu and aku nampak semua orang warna purple.
SI RI US TAK TIPU!
aku rasa masa tu aku paling ingat kat angah je. KOT?
YG INGAT LAGI
angah duduk kat sebelah aku, dia siap bagi aku minum air dia jampi jampi ayat Al-Quran.
masa aku tengah galak merapu depan kazen kazen aku.
tetiba aku ternampak kakak (ajue) nangis nangis sambil tangan telekup kat mulut pastu lari keluar dari bilik aku ditahan.
bila aku tanya angah "kenapa kakak lari lari nangis"
angah pun jawab "dia sakit perut tuu"

LA NIII (sekarang ni) bila dah tau cerita sebenar rupa rupanya kakak sedih tgk aku masa tu.

SEE? SANGAT TERSENTUH TAU DGN EMOSI KELUARGA AKU. Tsk tsk.

Walaupun kakak aku (amie&ajue) slalu teamed-up cakap aku ni spoilled brat. 
AKU TAK BERAPA NAK KISAH sebab hakikatnya aku rasa MEMANG AKU SPOILLED PUN! 
Tapi the thing is aku sedar boundary spoil brat yg psyco and spoil brat yg amatur seperti aku. Haha!

okaybai!